Over edux
Uit onze pen
Bekijk onderstaand actueel nieuws over Edux, artikelen en blogs van onze adviseurs en aankomende events voor professionals werkzaam in kinderopvang en onderwijs.
15 juni 2021
De pedagogisch coach
Je hebt vol enthousiasme je opleiding pedagogisch coach in de kinderopvang afgerond en op zoek naar ...
Lees verder
8 juni 2021
Kritisch denken en bewust digitaal handelen
In de digitale wereld komen kinderen in situaties terecht waarbij ze eerst moeten nadenken en daarna...
Lees verder
7 juni 2021
De kracht van goed onderwijs - Kijken naar kinderen
Een terugkerende reeks over de belangrijke facetten van goed onderwijs.
Lees verder
2 juni 2021
Onderzoekend en Ontwerpend leren - De basis van Techniek&ik
De van nature aanwezige ontdekkende houding van kinderen, vraagt om een coachende manier van het beg...
Lees verder
31 mei 2021
Podcast digileren en kindparticipatie
Hoe gaan kinderen om met digitale ontwikkelingen en op welke manier kunnen wij hen betrekken bij toe...
Lees verder
28 mei 2021
Beter ben je buiten - Bewegend leren
Adviseur Sabine Louwerens deelt regelmatig haar tips om de ontwikkeling van kinderen buiten te stimu...
Lees verder
17 mei 2021
Digitalig in de praktijk
Basisschool de Rietvink is aan de slag gegaan met een Digitalig expeditie 'informatievaardigheden'.
Lees verder
5 mei 2021
Pedagogisch beleidsmedewerker VE
Vanaf januari 2022 zijn alle gemeenten verplicht om hbo-geschoolde medewerkers in te zeten in de voo...
Lees verder
4 mei 2021
Leerlingvolgsystemen voor kleuters op een rij
Vind het leerlingvolgsysteem voor kleuters dat het beste bij je past.
Lees verder
30 april 2021
De kracht van goed onderwijs - Werken aan sociaal-emotioneel welbevinden
Een terugkerende reeks over de belangrijkste facetten van goed onderwijs.
Lees verder
26 april 2021
5 tips voor digitaal lezen
Wat is digitaal begrijpend lezen, en hoe stimuleer je het?
Lees verder
24 april 2021
Dieper (tekst)begrip
De JSW van maart gemist? Adviseur Marcel van As schreef een bijdrage over dieper (tekst)begrip.
Lees verder